Jumat, 23 November 2012

Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz

Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz - Gina Rinehart, perempuan terkaya di Asia, berkata Australia berisiko menghadapi krisis hutang yang mirip dengan negara-negara Eropah kerana overspending dan daya saing yang mulai menurun."Kita harus fokus pada pendapatan, bukan pengeluaran dan kita harus menyediakan keadaan yang baik untuk pelaburan," ucap Rinehart, yang memiliki kekayaan sekitar US $ 18,6 bilion melalui pemilikan aset bijih besi di negeri tersebut. "Australia boleh menjadi seperti Yunani, Sepanyol atau Portugal," jelas dia seperti dilansir laman Bloomberg, Selasa (23/11).Perempuan berusia 58 tahun itu-yang berupaya mendapatkan pembiayaan sebanyak A $ 7 bilion atau sekitar US $ 7.3 bilion untuk membina projek bijih besi di Australia Barat, September-mengatakan Australia berisiko kehilangan pelaburan perlombongan kerana para pelabur lebih memilih menanamkan wangnya di Afrika Barat. Pelaburan industri perlombongan di Australia dinilai terlalu agar tetap menjadi kompetitif.

 Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz >> Belakangan, Rinehart sangat keras menentang dasar cukai atas pembebasan karbon serta keuntungan dari batu bara dan bijih besi, sehingga mewujudkan ketegangan dengan kerajaan Perdana Menteri Julia Gillard.Gillard berjanji untuk mengembalikan anggaran menjadi surplus tahun ini, dan hutang Australia menjadi sepuluh peratus dari produk domestik kasar, jauh di atas peratusan hutang zon euro pada akhir tahun ini, yang berdasarkan perhitungan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) kemungkinan mencapai 73 peratus dari KDNK. 

Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz >> Ketika ekonomi Australia mendapat manfaat daripada kenaikan harga komoditi, beberapa syarikat, seperti BHP Billiton Ltd, menyatakan China menjadi penggerak utama industri perlombongan.Industri perlombongan Australia, menurut Rinehart, kehilangan daya saing kerana makin beratnya beban seperti cukai sumber mineral dan peningkatan kawalan regulator. Hal itu diungkap saat menerbitkan bukunya, "Northern Australia and Then Some: Changes We Need to Make Our Country Rich", di Sydney, semalam.Berdasarkan data kerajaan, pinjaman outstanding di Australia mencapai A $ 249,6 bilion. "Hutang publiknya masih cukup 'sederhana'," tulis IMF, akhir bulan lalu.Menurut IMF, hutang negara itu sudah cukup rendah berbanding peringkat antarabangsa. Hutang Australia dijangka turun dari sepuluh peratus dari KDNK menjadi sifar peratus pada 2020/2021.  

Sementara, hutang negara-negara zon euro kemungkinan naik menjadi 73,4 peratus dari KDNK pada tahun ini.September lalu, Rinehart menulis sebuah artikel untuk majalah Australian Resources and Investment, yang mengkritik sikap warga negara itu ketika bekerja. Dia menyarankan pekerja Australia harus mengurangkan masa untuk bersosial, merokok dan minum minuman keras.Rinehart berselisih dengan tiga daripada empat anaknya berkaitan kawalan atas Hancock Prospecting Pty, di mana dia menguasai satu perempat saham syarikat tersebut. Hancock Prospecting juga pemegang saham terbesar dari Fairfax Media Ltd, syarikat media massa terbesar kedua di Australia.Ayahnya, Lang Hancock, termasuk mineral yang menjadikan Australia sebagai pengeksport bijih besi terbesar di dunia, sementara Rinehart, dengan Hancock Prospecting, menjalin kerja sama dengan Rio Tinto Group untuk mengendalikan lombong di wilayah Pilbara, Australia Barat.Di antara sejumlah perempuan terkaya versi Bloomberg, peringkat Rinehart hanya berada di belakang ahli waris Wal-Mart Stores Inc, Christy dan Alice Walton, Liliane Bettencourt pemilik L'Oreal SA, Jacqueline Badger (Mars Inc) dan Iris Fontbona, pemimpin dari sebuah keluarga terkaya di Chile. Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz Obat Wasir dan Ambeien Manjur di Obatwasir.Biz

Tidak ada komentar:

Posting Komentar